A fogyasztók tudatosabbak lettek az édesítőszerek kiválasztásában?

Manapság egyre nagyobb prioritást kap az élelmiszer és italgyártók részéről a cukor csökkentése a termékeikben. Vagy a cukor mennyiséget csökkentik, más esetben alacsony vagy nem kalóriatartalmú mesterséges édesítőszereket használnak, mint például szukralóz, szacharin, aszpartám, stb. De ezek a mesterséges édesítők kezdenek kiesni a fogyasztók kegyeiből és inkább a természetes édesítőszerekkel készített élelmiszereket választanak. Ez aztán az igazi kihívás a gyártók számára! De vajon miért is?

A gyártók már egyre többször találkoznak olyan esettel, amikor a vásárlók már nemigen vásárolják a mesterséges édesítőszerekkel készített termékeket. Ez arra készteti őket, hogy elkezdjenek keresni a természetes édesítőszerek piacán. Az optimális tápanyagtáblázat és emellett az íz világ két olyan dolog, amit a termékfejlesztők fontosnak tartanak ahhoz, hogy a fogyasztók elégedettek legyenek a megvásárolt termékkel. De ehhez folyamatosan kutatják a megfelelő természetes édesítőszereket, mert nem elég, hogy természetes legyen, még meg kell felelnie egy finom íz világnak és emellett még a gyártási folyamatokban is meg kell állnia a helyét.

Tehát, igazából, ami a fogyasztók számára még mindig az első helyen áll: az íz. Ez főleg már egy piacon lévő terméknél jelent kihívást, mert olyan édesítési alternatívát kell találni a termékfejlesztőknek a cukor helyett, amivel ugyan olyan vagy legalábbis nagy mértékben visszaadja az ismert termék íz világát. Tény, hogy akadtak olyan próbálgatások egyes gyártók részéről, hogy egy termékükben leváltották a cukrot, de hiába titulálták „egészségesnek” ha a fogyasztóknak nem tetszett az új íz világa a terméknek.

Találhatóak olyan természetes alternatívák, mint a méz (bár a méz kalóriadúsabb, mint a cukor), agave, juharszirup, gyümölcslé. Viszont ezeknek az édessége általában nem olyan intenzív, mint a cukoré, ezért ne feledjük, hogy esetleg többet kell használni az azonos hatás elérése érdekében. Ha több szükséges belőlük, akkor már megugorhat a tápanyagtáblázatban bizonyos összetevők mértéke, és még az is előfordulhat, hogy nem minden élelmiszer gyártáshoz tudják alkalmazni. Tehát a keresgélés folytatódik tovább! A fogyasztók igénylik a kalóriamentes, vagy kalóriacsökkentett természetes édesítőszereket, amelyek segítenek elkerülni a magas cukorbevitel miatt fellépő sokféle betegséget. Emiatt a termékfejlesztők és az alapanyag beszállítók tovább folytatnak kutatást ezen a téren.

A fogyasztók az íz mellett, a rövid, átláthatóbb összetevők listájával rendelkező termékeket helyezik előtérbe a vásárlásuk során. Semmi sem nyilvánvalóbb a gyártók számára, hogy egyre több fogyasztó igényel átláthatóságot az összetevők beszerzésének és a termékek gyártásának módja tekintetében. Röviden: szeretnék tudni, hogy mit visznek be a szervezetükbe?

Tény és való, hogy a fogyasztók többsége azt mondja, hogy akár többet fizetnének egy olyan termékért, amely nem tartalmaz mesterséges összetevőket.

 

Miközben figyelnek a cukorbevitelre és az egészségesebb étrend betartására, mégsem hajlandóak feláldozni az ízeket a kalória csökkentése érdekében, főleg olyan kényeztető kategóriákban, mint például pékség, italok és édességek.

Mint sokan tudjuk a stevia az egyik olyan természetes édesítőszer, amivel teljes mértékben ki lehet váltani a cukrot az élelmiszerekből. De egyenlőre van egy kis hátulütője, hogy nem kölcsönöz kellemes ízt az elkészített élelmiszereknek és valljuk be őszintén, így egy kicsit befolyásolja az élvezeti értékét. Még ami tökéletesen alkalmazható édesítésre, az a prebiotikum rost vagyis inulin rost, ami még hozzájárul az emésztőrendszer egészséges működéséhez.

Itt van két említett alapanyag (stevia, inulin rost), melyek jótékony hatással bírnak a szervezetre. Akkor hát! Itt lenne a megoldás a cukor kiváltásához. Eddig nemigen akadt ilyen édesítési alternatíva a piacon, de a perui gyártó ezeket figyelembe vette és alkotta meg az Inka Sweet Steviát. Több mint egy édesítő és az élelmiszereknek finom ízt kölcsönöz.

A gyártók már elkezdték a keresést, a megfelelő alternatíva megtalálásához, és mi ebben segítséget szeretnék nyújtani, hogy mindenki számára finom és egyben egészséges élelmiszerek kerüljenek a polcokra.

 

 

 

 

Ez a bejegyzés először itt lett közzétéve: A fogyasztók tudatosabbak lettek az édesítőszerek kiválasztásában?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A stevia beillesztése a diétába

Mirakulin – a veszélytelen, egészséges „party drog”

Több, mint 60 édesítőszer kategorizálva, adatokkal